torsdag 12 maj 2016

Internationella ME-dagen!


Idag var det den internationella ME-dagen. Det uppmärksammade jag och många andra genom att klä oss i blått! Twinkle har ju alltid blå ögon, men idag hittade jag en effekt på mobilkameran där allt blir svartvitt förutom det som är blått - jättekul, tycke jag just då :)

Jag föredrar egentligen att vara bakom kameralinsen, men ett undantag idag då...








Runt den här tiden (12:e maj) så uppmärksammas vi ME-sjuka en del i media, vilket verkligen behövs då okunskapen om vår sjukdom fortfarande är stor. I år var inget undantag :) Men idag skulle jag vilja tipsa om ett inslag i Fråga Doktorn som sändes redan den 25:e april. Om det finns någon här som inte redan sett det, se det gärna!

 http://www.svtplay.se/klipp/8419282/me-sjuka-carolina-jag-kan-inte-ta-att-det-ska-vara-sa-har-i-tio-ar-till

(Om jag kunde skulle jag klistra in klippet direkt i bloggen, men det gick inte. Jag kanske gjorde nåt fel.)



2 kommentarer:

  1. Detta har jag helt missat .:-(...lovar att titta på ditt klipp...

    Så fina bilder på er båda två

    SvaraRadera