tisdag 4 oktober 2016

Födelsedag, norrsken & Instagram


I förrgår fyllde jag år, vi hade ett lugnt firande endast med familjen, vilket var jätteskönt för jag har som inte varit i toppform under veckan som varit. Senare på kvällen hade jag egentligen bara tänkt vila och göra en tidig kväll. Problemet var att när jag skulle gå och lägga mej råkade jag titta upp mot himlen och såg att det började bli norrsken! (Enligt norrskenssidan så skulle det ju inte vara nåt märkvärdigt norrsken den kvällen.) Så jag och maken klädde oss och gick ner mot vägen för att kolla lite. Och precis då blossar det upp, ett av de kraftigaste norrsken jag sett! Galet.

Svårt att fota var det oxå. Jag måste hinna anpassa inställningarna i kameran till norrskenets styrka. Och jag kände sedan när jag redigerade bilderna att det är relativt enkelt att få nåt som ser lite halvmesigt ut i verkligheten att se skitcoolt ut på bild. Men att få kameran att göra nånting som ser så mäktigt ut i verkligheten rättvisa, det är svårare. Men några bilder fick jag med mej som såg okej ut.

Nyligen så skaffade jag mej ett instagramkonto och passade på att lägga ut några av bilderna där. Och kort efter det så ser jag att en nyhetssite som heter The Local (med svenska nyheter på engelska) har lånat min instagrambild!

Seven stunning Northern Lights snaps from Sweden

Här kommer några bilder som togs den 2:a oktober...







4 kommentarer: