torsdag 30 juni 2016

Att välja bilder...


Idag har jag haft en dag ensam hemma. Har fått undan lite tvätt och disk, har även lyckats städa ur kylskåpet (det mesta av kylskåpet iaf). Sen tog orken och ryggen slut och nu är det soffan som gäller. Trots den här eländiga ryggen så klarar jag ändå av att göra lite mer nu än jag gjorde för ett år sedan. Det är vad jag tror i alla fall. Kanske är det så att jag lärt mej vila i tid nu, innan det är "för sent" och därför lyckas undvika en del bakslag.

Något som jag försöker få gjort nu är att välja ut några bilder som jag ska beställa utskrifter på, och sätta upp som tavlor här hemma. Det är jättesvårt. I vardagsrummet, t.ex., behöver jag tre tavlor som matchar varandra hyfsat, och självklart vill jag har en på Twinkle och en på Kitty. Jag önskar att jag hade haft en bild på dem tillsammans som tredje motiv, men jag har ingen sådan bild som passar som tavla. Så jag måste hitta på något annat. Men så fort jag försöker sätta mej ner och få nåt gjort så blir det att jag fastnar i alla bilder, och sen blir det inte mer än så.

Och ibland blir jag arg för att jag inte har fler bilder på Twinkle. Det finns mer bilder på Kitty, mest för att hon är enklare att fota, skulle jag tro. Twinkle satt aldrig stilla.

Men dessa två bilder är starka kandidater ju nu, för att de är väldigt ljusa (iaf på min skärm):






Veckan som varit nu har jag sovit bättre än på riktigt länge. Men när jag vaknade imorse och igår morse så kommer tanken "jag måste ju skynda mej upp och mata Twinkle"! Men sen kommer jag på att hon är borta. Och det känns så tomt och konstigt. Och häromdagen, när jag skulle sätta mej på balkongen, kändes det också fel. Jag tror aldrig att jag suttit där ensam någonsin, inte någon längre stund i alla fall. Möjligtvis någon gång när vi varit hemma i stan över dagen och kissarna stannat kvar på stugan. Så småningom måste jag nog låna hem Kitty ett tag, så att jag har någon att mata på morgonen och dricka te med på balkongen.



2 kommentarer:

  1. Förstår att det känns jättetomt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och det kommer över en när som helst under dagen. Kommer nog ta ett tag innan det går över, tror jag. Kram!

      Radera