fredag 3 juli 2015

Avundsjuk!


Ja, jag vet att folk dör som flugor när det är över 30 grader. Jag vet också att det var riktigt tufft ifjol, när första värmeböljan kom i maj. Det var 32 grader och jag låg i en lägenhet utan AC med magsjuka. Men jag är ändå lite avundsjuk på det faktum att hela Europa verkar ha varmt förutom vi. Idag har varit perfekt, ca 24 grader fast inte gassande sol. Det höll i sej fram till eftermiddan, sen kom regnet. Och hädanefter kommer det vara mellan 14 och 19 grader som varmast hos oss, de närmaste 2 veckorna, enligt klart.se.

Jag är också avundsjuk på alla som kan leva livet, fara omkring, vara aktiva, hitta på allt möjligt och sedan lägga ut sina äventyr på facebook. Jag borde nog sluta vara på facebook...

Jag missunnar inte mina bekanta att ha det trevligt och hitta på roliga saker, jag önskar bara att jag också kunde göra det. Och det kan jag ju, men i väldigt begränsad omfattning. Och jag kan inte vara spontan heller, det saknar jag. Allt måste planeras in i minsta detalj för att undvika tråkiga konsekvenser.

Idag har jag, förutom att suttit ute och knäppt några kort, suttit inne och lekt med Photoshop. Jag har som mål att lära mej en ny sak varje dag. Nu blir det kanske inte så varje dag, men jag har lärt mej lite nytt. Fastän det är ett tag kvar till Halloween har jag börjat lära mej göra spöken!




Och trollskog!



2 kommentarer:

  1. 30 grader är för mycket och 15 är för lite ...varför kan det aldrig vara mittemellan ...:-)
    ja vädret är nog nåt man aldrig blir nöjd med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, hur det än är så är det alltid nån som klagar :)

      Radera