lördag 18 juli 2015

Storforsen


Nu känns det som att jag inte hinner blogga så mycket. Ligger efter med bildbehandling och sortering. Och det beror ju naturligtvis på att tiden och energin går åt till annat, och att kameran går varm!

Och jag håller nästan på att slita ut mej genom att fota falkar och annat! Muskler som krampar, ond nacke, onda axlar, skulderblad m.m. Och alla dessa myggbett! En kväll räknade jag till 12 myggbett på ena benet!

Igår åkte vi till Storforsen och grillade, fotade lite och handlade glögg! Det är något av en tradition jag har. Varje sommar köper jag några flaskor glögg på souvenirbutiken som finns uppe vid Storforsen. De sparar jag sedan till jul. Fick dock ett tips av hon som sålde, att blanda glögg med sprite (eller nåt liknande) och is! Låter skumt, men jag måste nog testa det nån gång.

Från Storforsen...





Och så var det katterna. Kitty är förstoppad igen... Vågar inte ge henne mer laxermedel än hon redan fått, så jag hoppas hon ska gå på lådan snart! Men hon rör på sej och äter. Äter inte jättemycket, men hon äter iaf. Här kommer lite kattbilder.








Och jag har uppdateringar på falkfronten, men det tar jag i ett annat inlägg.



2 kommentarer:

  1. Härliga underbara Storforsen....känns som en bra tradition, att åka dit varje sommar och handla glögg :-) Och så fina Kitty och Twinkle dom bästa och finaste! Som vanligt superfina bilder! Kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Att handla glögg på Storforsen är ju en jätterolig tradition. Då köper jag ett gäng där och sen några till på julmarknad, då har man ett lager :) Ja, vi har fina kissar vi! å Kittys propp har "löst sej" :) Kraaaam

      Radera