torsdag 23 april 2015

Det är mycket nu...


Nu händer det mycket saker. I veckan har jag träffat kurator, arbetsterapeut och sjukgymnast på smärtrehab. Och på vårdcentralen har dom sagt att jag ska få äta antiviral medicin i 6 månader - inte helt oväntat. Resten kanske jag skriver om nån annan gång.

Är ganska slut just nu - det är inte heller oväntat. Men det känns ändå som att det värsta är över, hoppas på att vara piggare snart.

Kitty är stundtals väldigt pigg. Just nu har jag bara Kitty, Twinkle bor hos sin "mormor", dels för att jag ska få lite avlastning då det är enklare att städa efter en katt än två. Men också så att jag ska kunna hålla bättre koll på hur hon (Kitty) kissar och så. Det har sett normalt ut hittills.




Hon har ett snöre som hon tycker om att leka med. Men det är inte så enkelt som att bara leka med ett snöre. Hon vill att det ska sitta en människa i andra änden och dra i snöret.Varje gång hon får långtråkigt sätter hon sej vid snöret och skriker!




Idag hos Arbetsterapeuten pratade vi om hur jag skulle kunna göra vardagen enklare genom att utföra samma sysslor som jag gör nu, men till ett lägre pris energimässigt. (Det är väl typ en arbetsterapeuts arbetsbeskrivning! :) En utmaning har ju varit hur man motionerar en katt utan att motionera själv? Jag har ett knep. Jag fäster Kittys snöre i mina kläder när jag ska gå upp och exempelvis plocka undan, sortera tvätt eller disk. Då får hon springa efter mej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar