måndag 6 april 2015

Jag fångade den...


...på bild! Med en billig telezoom genom vardagsrumsfönstret fångade jag ekorren som bor i holken ute på gården...bildkvalitén är väl sådär.




Förövrigt har jag pysslat med fågelskådning genom köksfönstret. Talgoxar, blåmesar, hackspettar och skator har jag sett.

Och nu sitter jag och mannen och ser på TV. Snart ska jag se Det Okända, hade jag tänkt. Det är så skumt, jag är egentligen väldigt skeptisk. Jag anser att det mesta har mer rationella förklaringar. Samtidigt kan jag inte avfärda något så länge jag inte kan bevisa att det inte existerar. Så det finns alltid en möjlighet och den enklaste förklaringen är inte alltid den rätta - inom vilket område som helst. (Det fick jag erfara när jag blev sjuk och var övertygad om att jag led av utmattningssyndrom - eftersom att det var den enklaste förklaringen!)

Men....tillbaka till det okända. Jag såg ett par program i somras, en augustikväll. Sedan skämtade jag om det faktum att jag aldrig fångar orber i min kamera! Vi satt och eldade i kaminen på kvällen och jag knäppte några kort på elden. När jag såg bilderna blev jag rädd....

Ser ni vad jag ser?







13 kommentarer:

  1. men åh vilken fin bild på ekorren....den tog du i precis rätt ögonblick...
    Brukar också titta på det okända.....det finns mycket som man inte kan förklara ,så lite tror jag nog på att man kan få kontakt med andevärlden,om man är mottaglig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)
      Ja, så kanske det är :) Hela universum är fullpackat med sådant vi inte förstår, så varför inte andevärlden? :)

      Radera
  2. Fina bilder, jag ser ansikten i dina eldbilder. Jag har försökt att vara skeptisk till det oförklarliga men har nog upplevt lite för mycket för att inte börja tro ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ja, de flesta ser tydliga ansikten. Men dom som inte ser samma ansikten som jag ser, ser andra ansikten! Skumt.
      Jag är nog en skeptiker till naturen, men som sagt så finns det så mycket här i världen som vi inte "kan förklara" :) Jag har också upplevt en del som jag inte kan "bortförklara" så lätt... :)

      Radera
  3. Vilka fina bilder på lågorna! Ansikten ser jag helt klart, coolt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Japp, de är nästan lite läskiga :)

      Radera
  4. Så söt ekorre! Men hu så läskig bild på elden! Jag tror på övernaturliga saker. Har både sett och hört "spöken". Vi bodde i ett gammalt trähus när jag var liten och tidigare ägaren hade hängt sig i huset. Han fanns verkligen kvar där...men det var aldrig läskigt, jo en gång när jag var ensam och jag hörde honom. Och även hunden började skälla och morra fast det inte fanns någon där, då blev jag rädd.
    Sen har jag jobbat på två gamla slott och på det ena träffade jag på "spöket" - en gammal dam med grått huckle på huvudet som reste sig upp under bordet och kom fram en stund innan hon försvann igen. Kändes inte ens obehagligt utan jag bara konstaterade att hon var där med mig.
    Finns mycket man inte kan förklara...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var de läskiga!
      Tack för att du delar med dej! Jag har aldrig med egna ögon sett några spöken, däremot så finns det vissa platser som jag har upplevt "obehagliga" utan att riktigt förstå varför. Är dock så tacksam över att inte behöva uppleva det i mitt eget hem! :)

      Radera
  5. Ekorrbilden är ju perfekt! Jag drar upp den i min iPad och där inget problem, beskär den får du se :) Elden: hua :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag var lite osäker på hur ekorrbilden skulle se ut, den är ju tagen genom ett fönster, och den är redan beskuren :)

      Radera
  6. Underbar är den översta bilden!!

    SvaraRadera
  7. Våran korre är så söt. Blir intressant att se om han kommer att vara kvar när falkarna kommer! Eldbilderna är så coola! Kram

    SvaraRadera