tisdag 5 maj 2015

Balkonger...


Den här dagen har hittills spenderats i sängen. Jag känner mej förkyld, så jag ligger här och låtsas att det bara är det det är ;) Och vi är dessutom utan varmvatten idag.

Igår åkte jag och mamma iväg för att köpa kattmat och så passade vi på att köra förbi en plantskola/blomsteraffär. Dom hade inte hunnit få in jättemycket, men det var ändå en hel del, kryddor, penséer, lavendel, björnbär och fantastiskt doftande rosor! Och en del annat. På nåt sätt kändes det tidigt, för det är ganska kallt hos oss.

Jag skulle så gärna vilja ha en fin, stor ros på balkongen som doftar så där underbart som bara riktigt fina rosor kan. Jag vågade inte köpa nån, för det känns som sagt ganska kallt fortfarande. Och björnbär, skulle det inte vara hur coolt som helst om man lyckades odla björnbär på balkongen? Ja, jag har mycket att tänka på nu.... :)

Såhär såg vår balkong ut i början av juni, 2013:




Lite senare under sommaren så växte ju alla tomatplantor och övriga växter så pass att det var som att sitta mitt i en djungel!

Ifjol, å andra sidan, minns jag inte hur det såg ut. P.g.a den extrema värmen spenderade vi större delen av tiden på mina föräldrars stuga.

Har suttit och surfat på pinterest idag och letat balkong-bilder. Här är några:


Den här (ovan) ser så färgglad och lummig ut, men inte särskilt lättskött kanske...

Bilden nedan vet jag inte ens om det är en balkong, snarare en altan eller liknande. Men tänk att ha en säng ute som man kan ligga i! (Förutom allt bök med tvättning av sängkläder/dynor, pollen mm)







3 kommentarer:

  1. Så mysig balkong ni har! Vår är så liten, det går bara att sitta en i taget, så det blir nästan aldrig av.
    Skulle vilja ha en såpass stor så att jag kan sova på den på sommaren. Utan rökande grannar då.
    Låter härligt med ros och björnbär!
    Vet du, mitt absoluta Pinterest-album heter "Cabins, treehouses and porches", älskar verandor! Som man kan ha gungstol på eller en hängsoffa från taket : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kolla pinterest-albumet, se om jag hittar det :) Alltså, en hängsoffa eller hammock är något jag skulle vilja ha (om det rymdes)! :) Det är dom där grannarna som röker som kan förstöra en hel del dock.

      Radera
  2. Så mysiga bilder...skulle man kunna sätta upp ett pollen nät på en del av balkongen för att slippa nedfallet? Skulle vara toppen att kunna ligga på balkongen med en bok och en kopp kaffe eller te.....! Minns djungeln på er balkong det var ju grymt om än trångt :-) Vi får väl hoppas på en bra sommar, med bra väder fast lagom varmt!!! Kraaaaam

    SvaraRadera