måndag 25 maj 2015

Helgen som varit


För några dagar sedan försvann mitt minneskort till kameran - eller rättare sagt, det var då jag upptäckte att det var borta. Jag letade över allt, åtminstone på alla logiska ställen som jag kunde komma på. Men inget minneskort återfanns. Det var dessutom mitt enda minneskort. Men det här var åtminstone ett helt vanligt I-landsproblem som jag kunde lösa! I fredags fick jag skjuts till en affär där jag kunde köpa ett nytt. Och ett nytt minneskort var inte den enda jag fick med mej hem!




Jag har ju pratat om att köpa ett kamerastativ, och nu blev det av! Nu kommer jag att kunna testa fota med längre slutartider - kul!

I förrgår åkte jag iväg en stund för att lyssna på min kör som uppträdde. Ja, jag är ju faktiskt med i en kör, fast jag har inte kunnat vara med och öva eller uppträda sedan november. Har varit på en och en halv övning i år sammanlagt. Känns trist att inte kunna vara med, men kul att få höra dom uppträda.

Sen bar det iväg hem till soffan och se Eurovision! Jag är mycket nöjd med resultatet - älskar Heroes!

Igår har vi varit hos mina föräldrar (som bor ett stenkast från oss). Jag blev ju "av med vårdnaden" för katterna för ett par veckor sedan, då jag inte var pigg nog att ta hand om dem. Så dom har bott hos sina "morföräldrar" ett tag. Nu i helgen har Kitty haft strul med magen igen. Så vi kommer nog att dela på dem så att vi har en katt var. Vi har gjort det förut när Kitty haft strul med hälsan, det verkar som att hon blir stressad av Twinkle.

Igår kväll uppstod dock ett annat I-landsproblem som kanske blir knepigare att lösa. Det verkar som att vår tvättmaskin gått sönder :( Och fungerande tvättmaskiner växer ju inte på träd om man är två sjukpensionärer. Men tvättmaskinen vi har nu var ju gammal redan när vi fick den, så vi kanske ska vara glada att den fungerat så bra hittills.




2 kommentarer:

  1. Vi ska nog lösa dessa i-lands problem på ett eller annat sätt! Tur att det finns tvättstugor med mer eller mindre god service i närheten :-) När jag fick se kamerastativet så kom jag ihåg för något år sedan när Aftonbladets fotograf var på besök hemma i ert kök! Det var i alla fall så roligt att du kom och lyssnade i lördags....Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det var jättekul att få komma och lyssna! Kram :)

      Radera